29 Mayıs 2021 Cumartesi

AZİZE DEMİR HACI AYŞE İLİK İLKOKULU SANAT ÇANTAMIN İÇİNDE PROJESİ 1.SINIF YILLIK PROGRAMINA ENTEGRE EDİLMESİ


SANAT ÇANTAMIN İÇİNDE  PROJESİ 1. SINIFLAR KAZANIM LİSTESİ

 

ETKİNLİKLERİMİZ

KAZANIM LİSTESİ (Türkçe, Matematik, Hayat Bilgisi, Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi ve Oyun)

 

Öğrenci Afiş ve Logo Çalışmaları

HB.1.4.6. Teknolojik araç ve gereçleri güvenli bir şekilde kullanır.

G.1.1.9. Üç boyutlu çalışma oluşturur.

Öğrenci Anket Çalışmalarımız

M.1.4.1.1. En çok iki veri grubuna sahip basit tabloları okur.

HB.1.4.6. Teknolojik araç ve gereçleri güvenli bir şekilde kullanır.

Bez Çanta Boyama

G.1.1.1. Görsel sanat çalışmalarını oluştururken uygulama basamaklarını ifade eder.

G.1.1.9. Üç boyutlu çalışma oluşturur.

 

T.1.4.1. Boyama ve çizgi çalışmaları yapar.

 

Müzisyen tanıyorum

G.1.3.3. Sanat eserleri arasındaki farklılıkları açıklar.

G.1.1.10. Görsel sanat çalışmasını oluştururken sanat elemanlarını kullanır.

G.1.1.2. Görsel sanat çalışmalarında farklı materyal, malzeme, gereç ve teknikleri kullanır.

G.1.1.9. Üç boyutlu çalışma oluşturur.

T.1.4.1. Boyama ve çizgi çalışmaları yapar.

Mü.1.B.1. Müzik çalışmalarını gerçekleştirdiği ortamı tanır.

Mü.1.A.6. Düzenli ve düzensiz sesleri birbirinden ayırt eder.

Mü.1.B.3. Müziklere uygun hızda hareket eder.

Mü.1.C.2. Oluşturduğu ritim çalgısıyla öğrendiği müziklere eşlik eder.

Mü.1.C.4. Dinlediği / söylediği okul şarkılarının sözlerine uygun hareketler oluşturur.

Mü.1.A.5. Çevresinde kullanılan çalgıları tanır.

 

Şarkı Sözü Yazıyorum

T.1.3.7. Vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okur.

T.1.3.8. Şiir okur.

T.1.3.12. Okuma stratejilerini uygular.

Mü.1.C.2. Oluşturduğu ritim çalgısıyla öğrendiği müziklere eşlik eder.

Mü.1.C.4. Dinlediği / söylediği okul şarkılarının sözlerine uygun hareketler oluşturur.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ana Renkleri Tanıyorum

Ana Renklerden Farklı Renkler Oluşturuyorum

Ana Renklerle Çalışmalar yapıyoruz

 

G.1.1.2. Görsel sanat çalışmalarında farklı materyal, malzeme, gereç ve teknikleri kullanır.
 G.1.1.9. Üç boyutlu çalışma oluşturur.
 G.1.1.10. Görsel sanat çalışmasını oluştururken sanat elemanlarını kullanır.

M.1.2.2.2. Eş nesnelere örnekler verir.

M.1.2.1.1. Geometrik şekilleri köşe ve kenar sayılarına göre sınıflandırarak adlandırır

M.1.2.3.1. Nesnelerden, geometrik cisim ya da şekillerden oluşan bir örüntüdeki kuralı bulur ve örüntüde eksik bırakılan ögeleri belirleyerek örüntüyü tamamlar.

M.1.2.3.2. En çok üç ögesi olan örüntüyü geometrik cisim ya da şekillerle oluşturur.

T.1.4.1. Boyama ve çizgi çalışmaları yapar.

 

 

 

Edebiyatçıları Tanıyorum

G.1.1.10. Görsel sanat çalışmasını oluştururken sanat elemanlarını kullanır.

G.1.1.2. Görsel sanat çalışmalarında farklı materyal, malzeme, gereç ve teknikleri kullanır.

T.1.4.1. Boyama ve çizgi çalışmaları yapar.

T.1.1.8. Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara cevap verir.

T.1.1.9. Sözlü yönergeleri uygular.

T.1.1.10. Dinleme stratejilerini uygular.

T.1.3.8. Şiir okur.

T.1.3.12. Okuma stratejilerini uygular.

T.1.1.4. Görselden/görsellerden hareketle dinleyeceği/izleyeceği metin hakkında tahminde bulunur.

 

 

Resim Sanatını Tanıyorum

OKUDUĞUM HİKAYEYİ RESİMLİYORUM.

 

G.1.1.1. Görsel sanat çalışmalarını oluştururken uygulama basamaklarını ifade eder.

G.1.1.2. Görsel sanat çalışmalarında farklı materyal, malzeme, gereç ve teknikleri kullanır.

G.1.1.3. Duygu ve düşüncelerini görsel sanat çalışmasına yansıtır.

G.1.1.4. Görsel sanat çalışmalarını temalardan, konulardan, fikirlerden, şiirlerden, hikâyelerden esinlenerek oluşturur

G.1.1.5. İki boyutlu yüzey üzerinde biçimleri düzenler.

G.1.1.6. Görsel sanat çalışmasında figür-mekân ilişkisini ifade eder.

G.1.1.8. Çevresindeki objeleri ve figürleri gözlemleyerek çizimlerini yapar.

G.1.1.9. Üç boyutlu çalışma oluşturur.

G.1.1.10. Görsel sanat çalışmasını oluştururken sanat elemanlarını kullanır.

G.1.2.1. Sanatın, kültürün bir parçası olduğunu fark eder.

G.1.3.1. Yapay objelerle doğal objeleri ayırt eder.

G.1.3.2. Sanat eserinin biçimsel özelliklerini söyler.

T.1.4.1. Boyama ve çizgi çalışmaları yapar.

T.1.3.5. Kısa metinleri okur.

T.1.3.6. Noktalama işaretlerine dikkat ederek okur.

T.1.3.7. Vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okur.

T.1.3.8. Şiir okur.

T.1.3.12. Okuma stratejilerini uygular.

T.1.3.15. Metinle ilgili soruları cevaplar.

T.1.3.16. Okuduklarını ana hatlarıyla anlatır

Öğrenci Tanıtımları

 

T.1.2.1. Kelimeleri anlamlarına uygun kullanır.

T.1.2.2. Hazırlıksız konuşmalar yapar.

T.1.2.3. Çerçevesi belirli bir konu hakkında konuşur.

T.1.2.4. Konuşma stratejilerini uygular.

Mü.1.C.2. Oluşturduğu ritim çalgısıyla öğrendiği müziklere eşlik eder.

 

Ressamları Tanıyorum

 

 

G.1.1.1. Görsel sanat çalışmalarını oluştururken uygulama basamaklarını ifade eder.

G.1.1.2. Görsel sanat çalışmalarında farklı materyal, malzeme, gereç ve teknikleri kullanır.

G.1.1.3. Duygu ve düşüncelerini görsel sanat çalışmasına yansıtır.

G.1.1.4. Görsel sanat çalışmalarını temalardan, konulardan, fikirlerden, şiirlerden, hikâyelerden esinlenerek oluşturur

G.1.1.5. İki boyutlu yüzey üzerinde biçimleri düzenler.

G.1.1.6. Görsel sanat çalışmasında figür-mekân ilişkisini ifade eder.

G.1.1.7. Görsel sanat çalışmasında büyüklük-küçüklük ilişkilerini kullanır.

G.1.1.8. Çevresindeki objeleri ve figürleri gözlemleyerek çizimlerini yapar.

G.1.1.9. Üç boyutlu çalışma oluşturur.

G.1.1.10. Görsel sanat çalışmasını oluştururken sanat elemanlarını kullanır.

G.1.2.1. Sanatın, kültürün bir parçası olduğunu fark eder.

G.1.3.2. Sanat eserinin biçimsel özelliklerini söyler.

T.1.4.1. Boyama ve çizgi çalışmaları yapar.

G.1.2.2. Müze, sanat galerisi, sanatçı atölyesi, ören yeri vb. ile ilgili izlenimlerini söyler.

23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile İlgili Şiir Yazıyoruz

 

T.1.3.7. Vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okur.

T.1.3.8. Şiir okur.

T.1.3.12. Okuma stratejilerini uygular.

BO.1.1.1.5. Ritim ve müzik eşliğinde hareket eder.

BO.1.2.1.2. Sınıf dışında oyunlar oynar.

BO.1.2.3.1. Bayram, kutlama ve törenlere katılır.

BO.1.2.3.2. Kültürümüze ait basit ritimli halk dansları adımlarını yapar.

BO.1.2.3.3. Geleneksel çocuk oyunlarını oynar.

HB.1.1.15. Oyunlara katılmaya ve oyun oynamaya istekli olur.

Mü.1.A.10. Belirli gün ve haftalarla ilgili müzik etkinliklerine katılır.

Mü.1.A.8. Öğrendiği müzikleri birlikte seslendirir.

Mü.1.D.2. Çevresindeki müzik etkinliklerine katılır.

Mü.1.D.5. Atatürk’ün sevdiği türkü ve şarkıları tanır.

Mü.1.C.2. Oluşturduğu ritim çalgısıyla öğrendiği müziklere eşlik eder.

HB.1.5.6. Millî gün, bayram, tören ve kutlamalara katılmaya istekli olur.

Mü.1.C.4. Dinlediği / söylediği okul şarkılarının sözlerine uygun hareketler oluşturur.

 

Şiir Çalışması

Mü.1.A.10. Belirli gün ve haftalarla ilgili müzik etkinliklerine katılır.

Mü.1.C.2. Oluşturduğu ritim çalgısıyla öğrendiği müziklere eşlik eder.

T.1.3.7. Vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat ederek okur.

T.1.3.8. Şiir okur.

 

 

 

Öğrenci grupları arası iletişim

T.1.1.8. Dinlediklerine/izlediklerine yönelik sorulara cevap verir.

T.1.1.9. Sözlü yönergeleri uygular.

T.1.1.10. Dinleme stratejilerini uygular.

T.1.1.11. Konuşmacının sözlü olmayan mesajlarını kavrar.

T.1.2.2. Hazırlıksız konuşmalar yapar.

T.1.2.4. Konuşma stratejilerini uygular.

HB.1.1.1. Sınıf içi tanışma etkinliğine katılır.

HB.1.1.2. Kendisiyle akranları arasındaki benzer ve farklı yönleri ayırt eder.

 

Güvenli İnternet günü

BO.1.2.2.6. Güvenli alanlarda oynar.

HB.1.3.7. Kitle iletişim araçlarını kullanırken beden sağlığını korumaya özen gösterir.

HB.1.4.1. Okulda ve evde güvenlik kurallarına uyar.

HB.1.4.4. Çevresindeki kişilerle iletişim kurarken güvenlik kurallarını uygular.

HB.1.4.6. Teknolojik araç ve gereçleri güvenli bir şekilde kullanır.

AZİZE DEMİR 

HACI AYŞE İLİK İLKOKULU

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder